Ammatti

PPC Manager

Motivaattoreina klikkidata ja kovat tulokset

PPC Manager on tulospohjaisen markkinoinnin ammattilainen. Työnkuvaan kuuluu markkinoinnin kehittäminen ja yrityksen koosta riippuen myös tiimin vetovastuu. Tämän erityisosaajan työ vaatii ennen kaikkea tuloshakuisuutta ja  tarkkuutta. PPC Managerin vastuualueisiin voi lukeutua mm. hakukonemarkkinointi, some-markkinointi, video- ja mobiilimainonta.

Termi PPC tulee sanoista Pay Per Click. Markkinoinnissa ja mainonnassa PPC:llä tarkoitetaan mainostustapaa, jossa jokaisesta klikkauksesta veloitetaan erikseen. Esimerkiksi Google Ads- ja Facebook-mainonnassa hinnoittelutavaksi voidaan valita PPC.

Tulospohjaisen verkkomainonnan konkari kertoo työstään

Head of PPC Mika Mustiala on tulospohjaisen markkinoinnin ammattilainen, joka työskentelee iProspectilla. Mustiala kehittää tulospohjaista markkinointia sekä toimii tiiminvetäjänä ja esimiehenä. Asiantuntijatyötäkin tärkeämpänä Mustiala pitää arkista esimiestyötä. Henkilökunnan on voitava hyvin. "Emme voi myydä asiakkaille muuta kuin henkilökuntamme osaamista", Mustiala toteaa.

Mustiala kertoo noudattavansa "viiden T:n" filosofiaa: tasaisen tappavalla tahdilla tyydyttävään tulokseen. Tyydyttävä ei tarkoita Mustialalle huonoa vaan riittävää tulosta, sellaista johon hän voi olla aina tyytyväinen. Mustiala arvioi, että työelämässä tarvitaan jatkossakin erilaisia ihmistyyppejä, aina räiskyvistä ideanikkareista "tasaisiin kiviin", jollaiseksi hän itsensä kuvailee.

Mika työskentelee nykyään GroupM Finlandilla Director of Digital Sales and Platforms roolissa.

Halusitko löytää tietoa jostain toisesta digimarkkinointiammatista?

Menikö haku pieleen etkä sittenkään tarkoittanut PPC Manageria? Ei se haittaa, niin voi käydä, sillä titteliviidakko on melkoinen. Vilkaise kuitenkin, löytyisikö noin 40 digitalouden ammatin listauksesta juuri se titteli, jota todella etsit.

Selaa tehtäviä
Neukkari 3

PPC Managerin kaltaisia titteleitä

Tulospohjaista mainontaa tekevissä tiimeissä nimikkeet vaihtelevat organisaatioittain. Suomessa yleisiä nimikkeitä ovat Paid Media Consultant, PPC Specialist ja Head of PPC. PPC Managerin rooli voi myös joissain organisaatioissa sulautua osaksi Digital Marketing Managerin tehtäväkenttää. Toisinaan PPC-ammatilaisen tehtäviä hoitavat myö SEM- ja SEO Specialistit, suuremmissa organisaatioissa nämä ammattilaiset muodostavat digimarkkinoinnin tiimin.

Työnantaja - haluaisitko palkata PPC Managerin?

Ota meihin yhteyttä niin löydämme sopivan ammattilaisen täydentämään joukkoanne.

PPC Manager - kiinnostaisiko uusi työ?

Vinkkaa itsesi mukaan suorahakuihin! Meidän kauttamme pääset mukaan ainutlaatuiseen ja laajaan verkostoon.