Ammatti
Brand Manager
Imagon kivijalka
Brand Manager vastaa brändistrategian implementoinnista. Hänen vastuulleen kuuluu yrityksen tai sen edustamien brändien kokonaisuus; markkinoinnin näkökulmasta sekä visuaalisuuden ja kokemuksen kannalta. Tämä ammattilainen hioo tuotteiden ja palveluiden ydinviestit suunnittelupöydältä aina loppukäyttäjille asti. Brändinrakentamisen yhtenä osana on myös sisältösuunnittelu, jossa Brand Manager on avainroolissa.
Brand Manager työskentelee yhteistyössä eri sidosryhmien kanssa, yrityksen sisällä ja ulkopuolella. Tämä multitaskaaja pitää langat käsissään nopeassa työtahdissa, päämiehiä ja yhteistyökumppaneita unohtamatta. Kansainvälisen organisaation rakenteesta riippuen Brand Manager vastaa myös markkinoinnin lokaaleista toteutuksista eri alueilla.
Nimikkeet
Brand Managerin voit löytää monien eri nimikkeiden takaa, pääosin englanninkielisin tittelein varustettuna. Organisaatiosta ja työnkuvasta riippuen nimike voi olla esim. Brand Strategist; Marketing Manager, Brand; Brändipäällikkö; Digital Brand Manager; Brand Director; Head of Brand; Global Brand Manager; Brand Marketing Manager; Senior Brand Manager.