Tehtävänkuva: SEM Manager

Kun tähtää hakukoneissa keulille, se edellyttää myös maksettua näkyvyyttä - hakukonemarkkinointia eli SEM-panostuksia.
Omaan bisnekseen liittyvistä hakusanoista pääsee pulittamaan riihikuivaa niiden suosion perusteella.

Tehtävässä onnistumisen avaimet:

  • Tuloshakuinen kampanjasuunnittelu: Rakennat ja optimoit maksetun haun kampanjoita (Google Ads, Bing Ads) tavoitteellisesti

  • Budjetinhallinta: Johdat mainosbudjettia tehokkaasti ja maksimoit ROASin

  • Avainsana- ja kilpailija-analyysi: Tunnistat mahdollisuudet, reagoit kilpailuun nopeasti

  • Mainossisällöt ja testaus: Kehität hakumainoksia, testaat jatkuvasti ja kasvatat konversioita

  • Datan tulkinta: Analysoit kampanjoiden tuloksia (GA4, Google Ads), ja viet oivallukset käytäntöön

  • Yhteistyö: Teet tiivistä työtä digitiimin, sisällöntuottajien ja myynnin kanssa

Insight: SEM Specialist / Manager

Google Adsin kaveri

Työnantajan vaatimuksia:

  • 2–5 vuoden kokemus maksetun haun kampanjoista
  • Näyttöjä ROASin ja konversioiden kasvattamisesta
  • Hyvä työkalujen hallinta: Google Ads, GA4, Search Ads 360, Tag Manager
  • Analytiikkataidot ja kyky optimoida datan pohjalta
  • Ymmärrys asiakaspolusta ja hakumarkkinoinnin roolista ostoprosessissa
  • Itsenäinen työote ja projektinhallintakyky
  • Tutkinto (markkinointi, viestintä, kaupallinen ala)
  • 4 000 - 5 000 euroa kuukaudessa. 

Tarvitsetko SEM asiantuntijaa tiimiisi?

blogi14

Lue vielä nämä!