Marbles / Ketä digiajan headhunterit etsivät 2017?

Ketä digiajan headhunterit etsivät 2017?

Julkaistu: 2018-01-22

Kirjoittanut: Saskia Salomaa

Vuosi 2017 on saatu pakettiin ja nyt on aika analysoida sitä, ketä digitalouden työntekijöistä etsittiin eniten vuonna 2017?

Kävimme läpi hakumme ja luokittelimme haut titteleiden perusteella neljään kategoriaan: business, data, design ja teknologia. Yli puolet hauistamme kohdistui business-kategoriaan, sen jälkeen etsittiin designin osaajia (20%), dataväkeä (15%) ja teknologiaexperttejä (12,5%) .

Kaavio 2017 hauista

Koska busines-laari on laaja, millaisia titteleitä se sitten sisältää? Tässä esimerkkejä:

  • Marketing manager / markkinointipäällikkö
  • erilaiset digitaalisen myynnin osaajat
  • Director, sales
  • CDO
  • Customer success manager.

Design-puolella etsittiin osaajia mm. seuraaviin hommiin:

  • UI/UX-suunnittelija
  • Design director.

Datan osalta suosituimmat nimikkeet olivat analyytikko ja data scientist. Teknologiaosaajiin keskittyneet haut kasvoivat selkeästi loppuvuodesta ja kasvutrendi näyttää jatkuvan jo nyt tämän vuoden alusta.

Johtohommiin hakemistamme ihmisistä päätyi 30% ja asiantuntijatehtäviin 70%.

Mietitkö nyt, miten headhunter löytäisi sinutkin? Täydennä LinkedIn-profiilia ideoillamme ja vinkkaa itsesi mukaan hakuihimme!

Asiantuntija!

Kiinnostaisiko saada hyödyllisiä uravinkkejä ja palkkatietoa digitalouden tehtävistä? Liity nyt Marbles-tiimin jäseneksi oikean yläkulman napista!

Työnantaja!

Kaipaisitko apua rekryämiseen? Ota yhteyttä alla olevan lomakkeen kautta! Mietitään yhdessä, miten suorahaku voisi viedä tiimisi seuraavalle tasolle.