Marbles / Digiosaamista vahvistavaa koulutusta? Kyllä kiitos.

Digiosaamista vahvistavaa koulutusta? Kyllä kiitos.

Julkaistu: 2018-02-26

Kirjoittanut: Saskia Salomaa

Markkinointi&mainonnassa ilmestyi äskettäin juttu siitä, miten vähän digiosaajille järjestetään käytännön täsmäkoulutuksia. Artikkelissa mainittiin Omnicom Media Groupin järjestämä koulutusohjelma omien automaatio- ja analytiikkaosaajien kasvattamiseksi. Isoilla yrityksillä on resursseja koulutusten järjestämiseen itse omille työntekijöilleen, mutta miten sitten pk-sektorin kanssa? Järjestämämme 4-päiväinen dataohjatun digimarkkinoinnin tehopaketti Data Marketing Campus on vastaus juuri tähän.

Ensi syksynä lajissaan järjestettävä Data Marketing Campus on lajissaan jo seitsemäs. Aihe selkeästi kiinnostaa, sillä joka ikinen kurssi on tähän mennessä myyty loppuun! Viime syksyn kurssista saimme esimerkiksi seuraavanlaisia palautteita:

”Ansiokkaasti kasattu kurssi, jossa oli mielenkiintoiset ja monipuoliset sisältö sekä esitykset.”
”Erittäin mielenkiintoiset esitykset! Sai uutta ajateltavaa sovellettavaksi omassa toiminnassa.”
”Hyvät järjestelyt, erittäin hyvät luennoitsijat, hyvä sijainti. Sisältö relevantti ja oikealla tasolla.”

Data Marketing Campuksen idea on päivittää paitsi tiedot ja taidot, niin myös vahvistaa koulutettavien ajatusta siitä, että he ovat muutosagentteja, joiden osaaminen on yrityksen tulevaisuuden kannalta ensiarvoisen tärkeää. Ensi syksyn DMC-kurssin kouluttajista kaksi tulee Vuoden toimisto 2018 -tutkimuksen voittaneelta OIKIOlta.

Me olemme huomanneet muutoksen koulutusten osallistujien motivaatiossa: jos erilaisille kursseille tultiin aiemmin esimerkiksi esimiehen ohjaamana, tahtoo nyt yhä useampi osallistuja omaehtoisesti päivittää osaamistaan. Kursseillamme on ollut tekijöitä sekä markkinoinnin toimistoista että asiakasyrityksistä.

Uskomme, että työn ohessa tapahtuvaan opiskeluun tullaan panostamaan tulevaisuudessa entistä enemmän. Harva oppii koulussa oikeasti käytännössä tarvittavia taitoja ja lisäksi digimaailma muuttuu niin nopeasti, että se miten mainontaa tehtiin 10 vuotta sitten, on esihistoriaa. Olen itse tästä hyvä esimerkki: aloittaessani opiskelut Turun kauppakorkeakoulussa 2000-luvun alkupuolella digitaalisesta markkinoinnista ei juuri puhuttu. Nyt on mahdotonta kuvitella tunnettua ja myyvää brändiä ilman digitaalista markkinointia.

Ps. olemme myös kouluttaneet vuosien aikana lähemmäs 500 osaajaa erilaisissa markkinoinnin sertifikaattien läpäisyyn valmistavissa kurssipäivissä. Vuoden 2017 sadasta koulutetusta osaajasta kirjoitin aiemmin täällä. Kouluttajina on ollut muun muassa artikkelissa haastateltu analytiikkaosaaja Mira Mäkiranta.

Asiantuntija!

Kiinnostaisiko saada hyödyllisiä uravinkkejä ja palkkatietoa digitalouden tehtävistä? Liity nyt Marbles-tiimin jäseneksi oikean yläkulman napista!

Työnantaja!

Kaipaisitko apua rekryämiseen? Ota yhteyttä alla olevan lomakkeen kautta! Mietitään yhdessä, miten suorahaku voisi viedä tiimisi seuraavalle tasolle.